onsdag 17 mars 2010

Vad var det jag ..skrev


Igår skrev jag ett inlägg utifrån en tidningsartikel i gårdagens Arbetarblad som jag publicerade imorse. Jag oroade mig över varför man lade fram konstiga kommunala intäckts-siffror och raljerade lite över vad som skulle ske i slutredovisningen i slutet av månaden. Av bland annat Melodifestivalen.

Har man läst bloggen för kolla vad som kom 14.28 idag:
Nu kommer nya chocksiffror för Göransson Arena AB.
Årets förlust för bolaget väntas bli hela 19,5 miljoner kronor enligt ett budgetförslag som behandlas i nästa vecka.
I underskottet ingår bland annat ett minus på 1,8 miljoner kronor för Melodifestivalen.


Ibland hatar jag att ha rätt, stackars Sandviken och sen så kan man fundera ett steg till. Hur naiva och dumma tror egentligen de styrande man är eller tror de själva på en tillrättalagd redovisning med "Kalle-Anka-pengar". Då är det än värre. Sandviken tillhör Gästrike Räddningstjänstförbund och nu följer väl en diskussion om vilken del man ska betala dit då man "drabbats av oförutsedda utgifter". Jag behåller etiketten..och väntar mig mer tyvärr. Det är sällan hela sanningen kommer direkt. Hos en begagnad bilhandlare och som ett slags regel 22 i kommunal mediahantering. Oj-oj-oj eller som man sagt i Sydafrika; någon har inte gjort sitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar