tisdag 23 mars 2010

Skolor brinner varje dag


Skolor brinner varje dag - Skola/Utbildning - Ungdomsfrågor - Räddningstjänst - Säkerhet - Nyheter - Dagens Samhälle

Posted using ShareThis

Skolbränderna ökar. I helgen brann minst tre, i snitt brinner det i minst en svensk skola varje dag, inleder Dagens Samhälle sin artikel om detta med. De fleta skriver om just detta nu och då borde, alltså borde, det också komma nått konkret ur alla skriverier.
Så här kan vi ju inte ha det, vill jag skrika i megafon.

Annars rullar min Skåneresa på och det är otroligt vad man hinner om man skippar att sova och äter korv på Statoil och inte krånglar till det.. I måndags var jag tex. på ett mycket bra möte i Kristianstad med engagerade och trevliga..pågar. Fin station, gott kaffe och ja, bra. Vidare taledes det om bra relationer och gott arbetsklimat och en bra chef. Hatten av sa man förr, respekt, sägs det nu.

Idag har jag haft ett antal möten och nu hade jag tänkt ta en liten snabb tupplur men den tiden visar det sig att jag bloggat bort så..on the road again, hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar