onsdag 3 mars 2010

-8-9-10. Nu får ni komma..


http://raddningstjanst.blogspot.com/ är en blogg som jag ibland går in på.
Och omvänt har det visat sig. Det råder något slags hatkärlek och jag uppskattar verkligen en del inlägg och att han/hon/de vågar sätta fokus på en del ömma tår.
Ibland så man tror att det är just det, att mer sätta fokus för att få till en debatt än att vara genuin och ärlig och faktiskt leva i verkligheten. Man kan göra mycket om man lever under ett slags anonymitet men ta ansvar är inte ett av det och det gillar jag inte. Konstigt egentligen för jag har alltid ställt upp för de svaga och fega förr.

Likgiltighet är en av de sju dödssynderna men det blir lite så när man inte vet vem som finns bakom orden. Nu dessvärre tycker jag mig se en tydlig tendens att man, hon/han/de allt mer lägger sig till med ett fördomsfullt beteende som liknar vad man anser sig vilja bekämpa om man har en annan åsikt och det är synd. Eller inte. För även det kan ju vara ett sätt att få igång en debatt.
Vad vet jag, eller han/hon/de egentligen och jag orkar inte bry mig heller utan går in i en av dödssynderna istället.
Lägger etiketten "snott däcken" för där saknas ju också nått.

2 kommentarer:

  1. ..var en kort tur, till synderna ovan alltså. Jag gör tvärs om och letar andra synder. Den här ligger inte för mig. Nu ska jag goggla på synder och gjort det enklare att följa och reta sig på vissa debatter i Räddningstjänstbloggen :-) Hörs

    SvaraRadera
  2. Trevligt! :) Du får snart svar förresten..

    SvaraRadera