lördag 6 mars 2010

Fort men fel eller bara fel


SOS Alarm har infört en funktion på sin hemsida som visar dina 112-uppgifter. Där kan man söka på sitt telefonnummer och få fram de adressuppgifter som är knutna till numret. Det är de uppgifterna som SOS-operatören går på vid en akutsituation – och det bästa är ju att de då är korrekta. Det kan rädda liv vid en nödsituation. Detta kan man läsa i flera media och de puffar för SOS Alarms webb där då detta kan ske. Väl där möts man av; titta på och uppdatera dina uppgifter här..och då får man upp: http://www.sosalarm.se/sv/112/Att-larma-112/--Sa-har-forbereder-du-dig/Felmeddelande/
Alltså, ett felmeddelande.. och sidan är tillfälligt ur funktion. Hoppas att det beror på överbelastning och inte speglar den data-tele-radio-rakel-tekniska statusen man håller i företaget. Oavsett kan jag inte låta bli att tycka det var lite..dåligt. Jag har svårt att tro att media, helt självt, bara skriver om detta och då efter det inte ha grejerna i ordning, känns sådär. På samma webb som man berättar om sina säkerhets och kvalitetssystem med multipla reservplaners reserver.
Solen har fläckar men, det visste vi förr.

Igår blev en lång dag som slutade med att jag somnade innan utröstningen i Lets Dance och ännu ett fredags-mys-fiasko. Idag kommer jag väl att irritera mig på att människor fjantar runt i t-shirt och balla solglasögon, började igår redan, bara för att solen skiner glimtvis. Långkalsongerna åker inte av förrän i juni, och snart ska jag skotta snö. Med jacka och mössa, man är väl riskmedveten, (och dumdryg), även om inte jag kunde uppdatera mitt telenummer till 112, jag menar för 112, för 112 får de vara själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar