tisdag 23 mars 2010

Vad säger han.. och varför?


Tonläget i avtalsrörelsen har blivit militant och mer ideologiskt, vilket kan medföra en ökad konfliktrisk, enligt arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin
– De är lika goda kålsupare, svarar han när nyhetsbyrån Reuters frågar vilken part som är värst. Han ser samtidigt en ökad risk för konflikter i kölvattnet av de interna konflikter som dykt upp i avtalsrörelsen och att förutsägbarheten är en viktig förutsättning för att den svenska arbetsmarknadsmodellen, med avtal mellan parterna, ska fungera. Men han tror inte att det tonläge råder och de interna slitningarna riskerar att hota modellens framtid.
Herregud.....

Om det är någon som fattar så ge mig ett mail och förklara. Passa på och förklara A-kassan för deltidarna på samma gång för det är nog samma författare på detta departement som är hjärnan bakom där med. Jag tvivlar på att det är Littorin.
Mer någon som jag har fångat i familjebilden till detta inlägg.

Läste också nyss att Räddningstjänsten i Järfälla räddat Ferdinand idag då han gått genom isen. Ferdinand alltså. Spännande insats och jag kan tänka mig man fick tänka till och allt hade gått bra. Kanske Järfälla ska skriva de nya A-kassereglerna för här blev det inte fel när man tänkte. Tänkte före och slapp konsekvenserna efter.
Det kommer inte Arbetsmarknadsdepartementet få.
Slippa alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar