tisdag 16 mars 2010

Slutspel


Djurgården är som många redan vet världens bästa hockeylag. Efter Frölunda.Frölunda är således världens bästa näst bästa lag, men bara om Honken har en bra dag. Honken är världens näst bästa målvakt efter Markström som ju spelar i Brynäs.

Nu betyder ju målvakterna så mycket att om de har en bra dag kan inte Djurgården vinna SM guldet i hockey för de fruktar Markström. Läste jag i Aftonbladets sportbilaga. Som är målvakt i Brynäs, alltså Mackan inte Bilagan, för det är en krog i Gävle och är nog inte med på någons bästa-lista. Antar jag. Brynäs däremot, och som är mitt lag, är ju tillika världens bästa hockeylag om det finns någon logik, och även om de inte vinner SM guld. För vad är väl det jämfört om man spelat slutspel i Stanley-cup, som de förvägras.
Nu ska jag ta reda på varför. Eller inte.
För kanske de gör det själva för Brynäs och Djurgården möts nu i slutspelet och för en hockeytokig är det oliiiidligt spännande och för övrigt har jag feber idag men det har ni väl redan räknat ut. Feber idag och jag var på SKL igår så kanske har jag gett dem nått ändå. Eller så är det tvärsom.
Det visar sig också i …slutspelet. Mot Alvedonet.

2 kommentarer:

  1. Tur att jag både håller på Brynäs och Djurgården efter Rögle såklart. Men favoritlaget heter Skellefteå.

    SvaraRadera
  2. och jag som trodde det var Södertälje. Nu får jag kanske tro om / Peter

    SvaraRadera