lördag 6 mars 2010

Breaking news


Nä, inte direkt, men i Aftonbladets http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6730046.ab skriver man om att LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin om en månad bor i helt nybyggd vindsvåning med takaltan på en av Stockholms bästa adresser. Underst följer man upp med rubriken; TIDIGARE BOSTADSSKANDALER. Stora bokstäver och fet stil. När jag läser texten är jag inte helt övertygad om att det är så skandalöst. Egentligen. Men det är jag det. Det verkar vara ett vanligt trippelbyte mellan lägenheter och jag frågar mig vem eller rättare sagt vilka som vill henne illa inom partiet, läs Aftonbladet, och just nu? Vi minns ju gärna löpsedlarna och kommer att förknippa Lundby-Wedin med ojuste lägenhetsaffärer, också, även om det visar sig vara ett juste byte och här, här är det nått lurt från den tredje statsmakten. På tips och lobbning från…? Kommer nog att visa sig om inte i närtid så ganska snart.

Kom ihåg var ni läste det först, brukar man skriva och nu kommer jag att gå runt och var nöjd och göra försiktiga high fives, inombords, under väntetiden och fundera på om mina mediastudier varit förgäves eller om jag är rätt ute, inne eller på.. Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar