måndag 22 mars 2010

Mot solen, snälla..


En halv miljon svenskar firade i lördags det persiska nyåret Nouruz som betyder ”ny dag”. Nouruz firas av perser, afghaner och kurder för att välkomna våren och enligt den persiska tideräkningen går vi nu in i år 1389.

Här i Gävle har däremot våren stannat upp totalt och jag måste skotta! fram bilen för att ta mig till Arlanda och leta våren. Jag börjar i östra Skåne under eftermiddagen och kvällen. Sen bär det av rätt över för att vara på västsidan på tisdag och sen ett hopp till..och ett nytt och ett till ett till ett till i denna veckas.. planering från underjorden.

Tur man kommer från Gävle där jävlarna bor och att man känner någon av dem som planerat min veckorutt. De ska jag prata med. Sen. Också. För denna vecka ska jag prata mycket och med många för att sen kanske komma hem när våren år åter, även i Gävle.

Ikväll spelar Brynäs hemma dessutom och sist var i torsdags. Den kvällen var jag i Stockholm. I lördags spelade de i Stockholm, ett stenkast från Gävle, då var jag kock, taxi, bank, städare, snöskottare, husse, make och pappa i olika portioner, men i en del som går i varandra, vilket gjorde att jag missade de två första perioderna på tv;n. Dessutom.

Kanske lika bra det med föresten för det skulle bli rostspår från mina skridskor om jag ställde upp i femtefemman och hunden blir rädd när jag tittar på sport på tv och jag hörs, på Läkerolen. Brynäs hemmaarena. Hustrun vägrar följa med och lilldottern behöver jag inte ens fråga. Jag är ju pinsam tycker hon, ibland, men.. I disagree. Det är sån jag är. :-)

Nu mot Skåne. Hörs, och/eller syns.

1 kommentar:

  1. Kurderna firade sitt 2710 nyår - newroz - i lördags, fick jag nu på mailen. Okey, här bör jag göra lite koll för jag tror att bägge är rätt om än det skiljer i den persiska och kurdiska tideräkningen. Och den västerländska. Intressant och kul att lära sig nya saker.
    // BRF-Peter

    SvaraRadera