lördag 27 februari 2010

Vilda Hingsten eller Trötta Bävern


Är ni på Facebook, det är jag. Jag vet inte riktigt varför och höll mig ifrån länge men ..okey då. Liksom. Lite kul ibland må medges och man hittar eller blir hittad av vänner och bekanta eller andra. Ibland händer "oförklarliga saker" som att folk får indiannamn i någon "slumpgeneratormanick" och jag blev "Vilda Hingsten".
Jag är väl ganska nöjd med det men inte min kompis som till min otroliga glädje blev "Trötta Bävern". Nu är han precis tvärs om men jag vet några som kanske vill ha namnet, om det går att byta, så hör av er i så fall. Hehe..

Häst eller bäver men hunden Thelma, 9 månader gammal, fick klippas loss av brandkåren under kvällen igår efter att hon fastnat i en ståltrappa.
Det är väl inte mer än rätt att vi bjuder tillbaka och jag har ju tidigare skrivit om hundar flera gånger som väckt och räddat sina hussar och mattar. http://sydsvenskan.se/lund/article634010/Hon-raddades-av-brandkaren.html

En inovativ ide kommer från...Norge och kan läsas på http://www.dn.se/nyheter/varlden/norska-p-vakter-lappar-vid-risk-for-snoras-1.1052731och ju mer jag grunnar, ju bättre känns det. Kolla gärna alternativen med ett litet svep över mediavärlden och hur många som just nu får tapparna i huvudet medan myndigheter mest verkar ha sjå med att att man skall ha livlina på tak.

Rätt i sak det med men var är de som skulle kunna göra nått riktigt och rejält av och åt detta så kanske.. parkeringsvakterna och bot är svaret. De kan ju detta med bot :-) och i brist på annat´.
Här är det brist på mat så nu bär det iväg till lördagsshopping och tredje besöket till bokrean innan jag ska gnälla på att fel låtar gick vidare. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar