onsdag 3 februari 2010

En rökare..


Jag brukar.. raljera? med att jag är ganska vältränad för att vara rökare, i min ålder och viktklass. Faktum är att jag nog är en av de mer vältränade i Förbundsstyrelsen, på Kansliet inom hela BRF och då fortfarande under samma jämförelsemönster. Konkurrensen är ju inte så stor….relativt sett.

Visste ni att om man är rökare i USA och Kanada och jobbar som brandman gäller inte deras försäkringsskydd i något som är relaterat till cancer eller kan härröras mot tobak. De har annars ett välutvecklat försäkringsskydd mot cancerrealterade sjukdomar i sin anställning. För att de är brandmän.

Jag lärde mig detta nyss då jag sitter och kollar igenom ett stort material jag fått av våra vänner over-there och fick också då ytterligare en anledning att sluta röka. Ja, ja, jaaa, jag ska.
Vilken dag som helst.

4 kommentarer:

  1. Släck ciggen och kolla din mail.

    SvaraRadera
  2. kan man inte göra det samtidigt :-) Okey vi syns i mailen.. / Peter

    SvaraRadera
  3. Mest vältränad på kansliet???

    Har du jämfört din kropp med Malins? Nä, jag tänkte väl det!

    En arbetskamrat:)

    SvaraRadera
  4. öhhh...Nä då det egentligen inte behövs. Jag har ju grundkonditionen kvar sen pojklagsserierna i fotboll och hockey och har Malin spelat hockey? Nä :-)

    SvaraRadera