måndag 1 februari 2010

Koppla upp er till kommunen


Hallå och hej. Nu har du och din familj, dina kompisar och bekanta och alla medborgare chansen att tycka till om sin kommuns säkerhet gällande vår del, dvs. Svensk Räddningstjänst: http://ida.msb.se/port61/main/p/a0406

Om din kommun vill gå med alltså. Det kostar dels 32 000 kronor och vilka tror ni inte vill synas och vara med? Under mars-april 2010 genomför MSB en nationell enkätundersökning om hur allmänheten ser på sin egen trygghet och säkerhet. Små pengar för en bra sak!

Jag är medborgare och kommuninnevånare så jag tänker påminna min kommun.

Jag är gift har tre barn och många kompisar och bekanta. Jag ska tipsa dem med... om jag får fel svar. Gör det ni också och berätta för "de era" att er kommun nog borde vara med och bli jämförd mot andra. Om ni får ett nej, dvs fel svar från tex Räddningschefen eller kommunschefen eller Räddningsnämndens ordförande eller...

Syns det inte finns det inte och vi kan sitta där som sura frustrerade gubbar/gummor bäst vi vill.
Vi måste kunna visa och jämföra.
Sätt 10 minuter för att din röst hörs för allas säkerhet och kolla om din kommun finns med i detta. Om inte, varför dådå.. Hör gärna av er med det svaret; Varför vill man inte och de 32 000 gills liksom inte... Tycker jag.
Jag tar på mig att driva den frågan vidare i så fall med kompletterande frågor och uppmärksammar dem åt er till MSB och andra övergripande instanser.
Det är valår i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar