onsdag 10 februari 2010

Denna dag..


I helgen knäcktes taket till Katrinelundsskolans slöjd-, musik- och bildsal i Sundsvall. Det hade fallit för mycket snö som lagt sig på taket. Liknade bekymmer kan man läsa om runt om i landet och i Gävle rapporterade tidningarna om att det inte finns några skyfflar och spadar att uppbringa. Affärerna har sålt slut och leverantörerna kan inte leverera. Kanske var det desperation som drev de två män som greps i samband med stölden av snöslungor från kommunens förråd på Plåtslagarvägen i Timrå? Oavsett så åtalades de på torsdagen skriver (ST) och.... idag så har jag en så hög snövall vid uppfarten så postlådan är täckt.
Täckt,den syns inte!

Tack plogbilarna och tack tidningsbudet som lagt morgontidningen ovanpå vallen. I snön. Startar min snöslunga? Nej. Är detta en bra start på dagen? Nej. Nu ska jag leta fram bilen så jag kan handla tändstift, (man skall alltid byta tändstift om motorn inte funkar sa salig morfar), och försöker intala mig att snälla Peter, det finns värre saker. Jag har redan försökt med det finns bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar