tisdag 16 februari 2010

I ankdammen


I vissa bloggar sysslar man med ett slags cencur och tar inte in kommentarer förrän de kontrollerats utifrån devisen om de är stötande. Jag har försökt kommentera rena felaktigheter, och korrekt, men de har inte kommit in…. men till min glädje har felaktigheterna försvunnit. Också ett slags dialog.
Andra ondar över och har totalt fastnat i att BRF skulle vara sexistiskt och min blogg något slags märke i och om detta. Man har sett youtube-klippen. Hehe.. vilken underbar nivå och jag har inte bestämt mig riktigt om jag skall bli hedrad eller lite ilsk. Nä :-)) lite analytisk kanske och svenskt mittemellan istället.

Den är automatisk och söker av bäst och högst rankat material med sökorden brandman/brandmän och firefigheter/s och om jag kunde välja, och om organisationen fick råda, tror någon att Kommunals brandmanna-video vore där? Jag har sett någon och bland annat den, och dessvärre är den bra. :-)
Mycket rök för liten eld kan jag tycka men det är tur det när skrivbordsbrandmän debatterar. Verkligheten utanför vår ankdam ser faktiskt ut så här och jag vill att den skall vara även här, utan censcur och utan att jag kan och ska tycka allt.

Min arbetsgivare har högt i tak och BRF är förbundet för alla och man kan välja själv. Att tex inte titta mer på Youtube. Jag tycker generellt Youtube är bra och jag tycker på ungdomssvenska det graverande klippet och beviset på min sexism..sög.
Men det visade och bevisade att alla är olika och har olika preferenser och fick mig att skriva två inlägg. Det andra kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar