fredag 19 februari 2010

Mot..fredagsmys, kanske..


Har ni fredagsmys? Det har vi. Fredagskvällarna är lite heliga och.. jag lagar maten. I fredags var jag sugen på..fläskpannkaka.

Kan väl vara kul istället för kreationer av innovativt skapande runt kött och fisk. Nja.. det blir sällan fisk heller och aldrig grönsaker. Grönsaker innehåller nyttigheter och min kropp kanske inte tål dem och avsett är den inte riktigt inställd och absolut inte en fredag. Så jag gjorde fläskpannkaka.
Föll det väl ut? Nja om jag säger så här, familjen åt kött och jag hade en hel plåt fläskpannkaka. För mig själv.

Nu är det fredag igen och jag är sugen på..paltbröd med fläsk.
Men, som min titel visar har jag en viss erfarenhet av förhandling, av att bedöma framgång vs förlust före en handling och så har jag viss respekt för hustrun och det sista kvarboende barnet, lillpunkarn, så, det blir..kött.
(Visst låter respekt bättre än rädd?) Nu ska ingredienserna inhandlas, vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar