onsdag 27 januari 2010

Till Riksdagens ombudsmän JO


Den 26:e januari rapporterade Ekot att Justitieombudsmannen, JO, överväger att ta upp om skolors slumpmässiga drogtester av eleverna är lagligt. Testerna förbereds på flera skolor i landet, bland annat på Brinellgymnasiet i Nässjö. Trots att Skolinspektionen sa nej till frivilliga drogtester i gymnasieskolan i höstas. Bra tycker jag, att JO uppmärksammar skolan och skolverket men anser att jag har en minst lika svår avvägning i ”mina” regelverk på jobbet. Kan det bli föremål för lika, snarlik, granskning under samma tankebana är frågan i stort och jag utvecklar: Enligt Brandmännens Riksförbund och undertecknad gäller samma oklara läge för LSO, lagen om skydd mot olyckor (2003:778) och dess styrka mot tex. Kommunallagen samt Länsstyrelsernas möjligheter till tillsyn samt övervakning av efterlevnaden. Länsstyrelsen har i sin tillsyn över kommunernas verksamhet att bedöma om kommunerna lever upp till de nationella mål och de verksamhetsmål som framgår i LSO och som satts upp i handlingsprogrammen.
Vidare finns…… och det i fyra sidor.

Er e-postskrivelse har inkommit till Riksdagens ombudsmän (JO) 2010-01-27
14.40.43.

Vilken kommun och vilken företeelse och/eller vilket beslut hur är nu detta vinklat då? Finns det någon fortsättning och är då BRF med och bakom detta eller har han fått…spunk. Ja det lär ni och andra bli varse men det man anar, är ju att det kommer att komma lite jokrar i leken. Spunk föresten, vad kom det ifrån nu då.. men om det bara är Pippi Långstrump och jag som fått det har jag det gärna. Jag tycker om Pippi Långstrump...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar