söndag 3 januari 2010

Denna dag..


har man blivit med blogg. Kanske. Värt att pröva för det är så mycket dumt man bara vill kommentera och då helst nyss och så mycket bra som man vill stödja men när man väl kommer ihåg det, ja då är det liksom försent eller kan kännas ..pinsamt. Man har ju en svensk uppfostran.


Egentligen skulle man väl vara anonym dessutom då min "ställning" i facket, det bästa facket alltså, brandfacket, är förhandlingschef, men, istället får jag väl försöka hålla isär jobbet, facket och mina egna åsikter.


Lite av en balansakt på tre ben för jobbet och facket dvs organisationen facket kan ibland vara två olika saker och häri ligger kanske det svåra eller det roliga med just mitt jobb. Roligt när jag hade rätt men grumlas av att jag inte kan visa det och roligast när alla tre är rätt och vi kan visa allt och alla. Varianterna är många således i att jag får rätt eller har något att skylla på så jag är väl då en hyffsat välutbildad byråkrat som sett om mitt hus. Hehe..och okidoki och detta får räcka för att se om det funkar, Hade´då...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar