fredag 15 januari 2010

Den som vill va´fin..


Tre stycken av mina närmsta kamrater, välkända av många som läser denna blogg, chockade mig häromdagen och jag kommer inte riktigt över det… De vill framstå som He-men fast de egentligen vet att de inte kan mäta sig. Med mig. Men emellertid kröp det fram att de ägnar sig åt att gå på salong. Skönhetssalong. (I smyg) Jo de behöver, allihopa egentligen men de skyllde på ..fotvård. Inte medicinsk fotvård utan då sådan med dofter, lackning och tåförstärkning, om... jag förstod det hela rätt.
Jag kollade nyss, 1150 spänn. Hoho!
Här har de framstått som om de gjort detta själva med vinkelslip och inte ens använt nagelsax. Hehe. Nu ska jag bara luska ut om de också vaxar ryggen för 750 kronor och bröstkorgen för 750 till. Nja deras bröstkorg bör nog stanna vid 400 kronor, (tänkte fel där), innan jag ett, avslöjar namnen eller två, blir hotad eller tre, mutad till tystnad. (Två av dem har att göra med knatteligan, nedan,en annan jobbar i försäkringsmäklarbranchen, men det kan man väl inte skriva för då blir det för lätt.) Nu mot fredagsmyset.
Känns som jag gjort mitt. På ett tag :-)

2 kommentarer:

  1. Den Svenska avundsjukan har slagit till. Jag vet en som har frågat vad det kostar och om de samtidigt kan fixa ögonbrynen. När man dessutom inte ens har mössa på sig när det är svinkallt för att hålla frisyren ok, då har det gått långt. Sveriges svar på Iglesias. Iglesias har jag hört kollar väderrapporten varje morgon innan han går ut för att se om han ska gå till höger eller vänster vid ytterdörren. Alltså se till att alltid ha lite motvind från vänster. Nu vet jag att detta blir svårt för vissa. Om han går ut till höger från dörren så hamnar han i ån. Kanske därför han har byggt en trappa på baksidan. Nä sköna fossingar och varmt på huve.
    Sture

    SvaraRadera
  2. Jag vet vem du är :-) Hälsar Peter Iglesias
    (Jag låter mig inte fotograferas bakifrån eller från sidan och bara snett framifrån.)

    SvaraRadera