tisdag 12 januari 2010

Stockholmsbonden


På http://www.brandfacket.se/ skriver jag några rader idag om ” positiva särbehandlingar”. Ett hyffsat inlägg kan jag tycka och ingen anna får ju tycka här och nu, där andemeningen är, vi är egentligen alla lika och alla behövs, men så ser jag avslutningen:
”…,,är det lika oväsentligt som om jag är blondin, brunett eller om vi pratar om just mig som just nu skriver, nästan flintis.”
Hur tänkte jag här eller tänkte jag överhuvudtaget för om man tittar på mig, (framifrån), så har jag ju mycket hår. Blont.

Följer man debatten och ligger och lurar så ser man att Regionalpolitik lyser med sin frånvaro just nu. Risken är att den kommer få väldigt litet utrymme i den kommande valrörelsen. Om ingen tar tag i detta, och att det är i Stockholm som valet ska avgöras.
Om jag har förstått saken rätt.
Vad de flesta tycks ha missat är att väldigt många stockholmare är bönder.

Hur många genuina infödda Stockholmare träffar du i Stockholm och var har de sina rötter, och åker, när de är lediga. Till landet, ja just det och till ombyggda föräldrahem som sina sommarstugor. Eller till landets övriga faciliteter i glesbygd som tex Sälen..
Man har en hel del direkt på knuten hemma och dessutom självklarheter som att det kommer en brandkår om det ringer och jag tror Stockholmaren skulle bli lite förvånad över vad han får när han är… tex. i Sälen i form av skydd.
När kommunen går från låg till högsäsong skiljer det ett par brandmän men befolkningen ökar från ca 20-25000 till 60 000 ”innevånare”!!

Är det klokt det och vet Stockholmarna om det och kanske det är läge att bedriva lite fakta om vissa delar i regionalpolitiken hos bönderna Mona, Maud och Fredrik i Stockholm och GÅ TILL ATTACK? Det finns en/ett plan som ni såg på bilden ovan men när är rätt tid.......

Inte ikväll för nu har det varit en lång dag och det är So You Think You Can Dance på TV.
Ha´de vänner..och, jag smygtittar för att inte sabba min machoprofil så säg inget till någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar