måndag 4 januari 2010

Trean eller..Black Sheep’s Riggwelter

Innan för det tredje så är jag kär. Jag har blivit med snöslunga och aldrig har väl något kommit så lägligt men..

Om man pussar på en snöslunga så fastnar läpparna. Så nu vet ni det. Med.


För det tredje tror jag därför det blir svårt att hitta någon som vågar fatta det nödvändiga beslutet. Jag har all förståelse för det, för det är inget lätt beslut att fatta. Men frågan är om inte tiden börjar rinna ut så att en total rekonstruktion av räddningstjänsten snart är det enda alternativ som finns kvar. Jag är heller inte säker på att man kommer att lyckas rekrytera, eller ens hitta, den nya ledningsgrupp som är kapabel att genomföra denna hypotetiska rekonstruktion. Inom räddningstjänsten finns den inte eller är kvävd och syns inte riktigt och visst jag har mina funderingar i varför för vissa personer och positiviteter finns men.. de, och detta, kommer sen. Pessimistisk? Jag? Jag skulle tyvärr vilja säga ”realistiskt”. Fyran kommer så småningom.. Hade´

Ett måste PS. I dagens DN kunda man läsa om ett gäng som fått uppleva det många drömt om men som lite fegade ur för som insnöade i två dygn på en pub i England drack man ur allt utom ölen Black Sheep’s Riggwelter. The word Riggwelter means a sheep that is unable to stand, and after a few of these it will totally have you riggweltered! De ni. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar