tisdag 12 januari 2010

Joakim von Anka är solklar


Småtittar på tv:n, reklampaus, och jag kan inte sluta småmysa över senaste tidens interna diskussioner och numera planer. Vad får man om man korsar Boverkets byggregler (BBR) , Plan- och bygglagen (PBL), Lag om skydd mot olyckor (LSO) inom svensk räddningstjänst?
Hohohaha och xxxxxx i mig.. Vilken kommun berörs, ..först, och var, får vi svaret på gåtan? Ska det finnas en stegbil och numerär eller ska man tvingas bygga till ett trapphus och vem står då för kostnaderna mm och mm och mycket mm.

Tips: Kolla vilka politiker och vilka tjänstemän som kommer att tvingas jobba övertid för att hjälpa OSS hitta svaret.

En annan gåta som en kamrat inom svensk räddningstjänst skickade till mig om sin organisation, jag nämner inte vem eller vilken, går så här; -XXXX och dess ledning kan jämföras med snövit och de 6 dvärgarna? -Är det inte 7 dvärgar? -Jo men XXXX har ingen kloker... Tur han är min och vår kamrat för jag kan direkt självkritiskt se vad han annars skulle kunna kalla vårt tremanna-presidie för och det är inte så litet och nätt som knatte-fnatte-tjatte men om, väljer jag, och först, hehe; Knatte. Nu är det er tur Kenneth och Ankan men ni får gärna göra det anonymt direkt till mig. Försten vinner full anonymitet... Tjingeling från.. Knatte.

2 kommentarer:

  1. Jag vet var Kloker är!Fru Anka har tagit honom för att kompensera

    SvaraRadera
  2. Paul eller sig själv kan man undra men anar kanske tanken./pb

    SvaraRadera