onsdag 13 januari 2010

och dagens vinnare är..


Nyligen hemkommen efter en bra förhandlingsdag där en hel del frågor hittat konsensus och några av våra medlemmar fått en extra-efter- julklapp i form av mera lön. Mellan 5-6 månadslöner, per skalle, och pengar de inte visste de skulle ha, känns bra.
(Bra jobbat Peter, bäst säga det själv så det blir gjort)
Så bra att jag lallande hamnade i tv-tittar-soffan, trött och nöjd.
Otroligt att det inte går att sitta i den och otroligt att när man glidit ned att det inte går att titta. På tv. Läs igen, tv-tittat-soffa. Idag slog jag rekord från ”sittande” till sovdreglande på under 2 minuter.
Idag rapporterar DN också att Sajten Pakistan Daily hävdar att USA och Norge är ansvariga för senaste tidens svåra köld i delar av världen. En ”högenergistråle”, uppsänd från norsk mark, ska ha punkterat termosfären. Hmmm de där Norrmännen..men nja då och det är nog lika troligt som brandorsaken i bilden.
Sista frågan och just nu är om jag ska tillbaka till tv-soffan där jag vet att jag somnar eller chansa på sängen i sovrummet…
Tänk att de stora frågorna alltid kommer sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar