torsdag 7 januari 2010

Idag..


Idag har det varit lugnt vilket inneburit 13 telefonsamtal, (privata oräknade), 44mail i inkorgen och 14 ut. Filande på två skrivelser, korrekturläsande och inhämtande av brandrelaterad statistik från 2009.
Lite bloggande. Här. Och lite tankeverksamhet, det ni! Tyvärr eller kanske roligt, vad vet jag, ledde tankarna också till en lista. Har man en blogg måååååste man ha en lista har jag sett hos mina nya kamrater. Blondinbella, elaka mamman m.fl.

Här är min:

Saker du aldrig får säga eller ens tänka så det syns, i en förhandling:

-Du är tydligen oförmögen att uppta mitt stimulerande koncept i din fördärvade världsbild.
-Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att det är svårt att uttala.
-Om det finns någon likhet mellan din verklighet och min är det en ren tillfällighet.
-Jag kan förstå vad du menar, men jag tycker ändå att du snackar skit.
-Jag gillar dig. Du påminner mig om mig själv när jag var ung och dum.
-Vad är jag? Flugpapper för idioter?
-Jag är inte otrevlig. Du är helt enkelt oviktig.
-Jag ger dig en fin, skinande femkrona om du bara går din väg.
-Jag kan redan föreställa mig maskeringstejpen över din mun.
-Jag kommer alltid att värdesätta de första missuppfattningar jag hade om dig.
-Det är ett otacksamt jobb, men jag har mycket karma att göra mig av med.
-Jag är utskickad av Satan, men mina repliker är endast ceremoniella.
-Vad sägs om aldrig? Blir aldrig bra för dig?
-Jag är väldigt lätt att komma överens med när du har lärt dig att avguda mig.
-Det du säger låter rimligt... Dags att ta min medicin.
-Jag ska försöka vara snällare om du försöker vara smartare.
-Försöker jag bevisa att jag är någon? Hur skulle du veta det i så fall?
-Jag skulle gärna förklara det för dig, men då skulle din hjärna explodera.
-Jag har inget attitydproblem. Du har uppfattningsproblem.
-Jag kan endast behaga en person per dag. Idag är inte din dag. Imorgon ser inte heller bra ut.
-Alla har rättigheten att bete sig dumt. Men du vet hur det brukar vara, en del missbrukar privilegiet.
-Tack. Jag är säker på att vi alla känner oss uppfriskade och utmanade av din unika åsikt.
-Det faktum att ingen förstår sig på dig innebär inte att du är en konstnär.
-Jag har massor av talang och visioner. Jag bryr mig bara inte.
-Du bekräftar mina medfödda misstankar mot främlingar.
-Jag ser att du åsidosatt denna tid särskilt för att förolämpa dig själv offentligt.
-En dag kommer vi att titta tillbaka på det här, skratta nervöst och byta samtalsämne

Jag jobbade till 00.30 igår vilket gör att jag nu känner mig fri att ägna mig åt min nya hobby nu ett tag, köra snöslunga och få lite luft,(kall),innan jag blir som killen på bilden ovan. Hjärnsprängd.. Hörs!

1 kommentar:

  1. Soppatorsk, hur kul e´de. Ensam hemma utan bil blir det kulare.. Mörker i Gävle

    SvaraRadera