torsdag 24 mars 2011

Region Skåne bagatelliserar..


"Region Skåne bagatelliserar Kärråkra" - Eslöv - Skånskan.se

Lite favorit i repris och nu börjar det bli bråttom till tåget och ut till verkligheten även om man varit upp med tuppen. Mycket nu :-) Kommer ni ihåg mitt inlägg från Eslöv den 19:e december om en vårdcentral?
Nähä, utan mer det igår, (jag har fått många mail om det), men här är det första igen; http://brf-peter.blogspot.com/2010/12/karrakra.html
En ledare blir utbytt mot en chef, och tror ni det är lugnt där nu och hur hade det blivit om man gjort tvärsom? Här är ett nytt styre som påtvingats personalen och nu flyr de och man måste börja se över hur man kan hålla öppet. Kommunens politiker, (inte landstingets), som då inte egentligen har något ansvar i detta, börjar lägga sig i. När ska de istället engagera sig i det man har ansvar för. Sin räddningstjänst tex. som man lagt ut på ”entreprenad” till Rsyd?

Kjell Larsson MSB bloggar och i senaste inlägget om händelseutvecklingen i Japan efter jordbävningarna http://www.tjugofyra7.se/msb/Blogg/Kjell-Larsson/Debatt-med-fa-svar/ fastnade jag speciellt för de sista raderna; ”Är det så att vi lever farligt med en intern ogenomtränglig kultur som värnar om den egna branschen och endast befrias vid pensionen? Det verkar vara så och då bör vi snarast öppna locket och låta genomlysa denna kultur. I sammanhanget vill jag peka på att vi inom svensk räddningstjänst, dit jag vill relatera mig själv, har ett likartat förhållande. Också en liten bransch, också ”kursare” och före detta jobbarkompisar på positioner där den ene skall hålla koll på vad den andre gör. Jag avser i en kommande blogg visa på att svensk räddningstjänst kanske inte är bättre än kärnkraftsbranschen inklusive dess myndigheter. Så det så.”

Jag väntar med spänd förväntan och blir det en rejäl navelskådning eller en fingerborg. Jag hoppas på det första. Så det så… Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar