fredag 18 mars 2011

Räddningstjänsten hotad i Oskarström och mycket mer


Räddningstjänsten hotad i Oskarström - Hallandsekot | Sveriges Radio
och är detta som jag tror att det är, kanske också, men ändå och åter, "problem med A-kassereglerna" är det sjukt. Jag hade tänkt mig ett totalt omtag och ett upprop i detta då den gamle ministern och hans bromsklossar/målvakter, alltså de infantila utredaren/na på Arbetsmarknadsdepartementet "finns ju inte mera". Jag vore oerhört glad om ni kunde maila er era exempel och problem gällande A-kassan. peter.bergh@brandfacket.se De kommer jag att använda och komplettera mitt/vårt ärende med. Det finns fler som ställer till det än departementen och vi håller för fullt på med det hopkoket också.

Sen,rustas det för krig i Medelhavet och Khadaffis styrkor i Benghazi kan attackeras när som helst med ett anfall från luften efter resolutionen från FN:s säkerhetsråd i natt. I Japan kämpar räddningspersonal och 30 brandbilar, bland annat från Tokyos brandförsvar, som börjat spruta vatten över de skadade reaktorerna. De är nu ”de gamla” som sätts in för att bekämpa en hotande kärn-kraftkollaps i Fukushima. De har klivit fram för att de unga ska slippa utsätta sig för strålningsriskerna. Det händer så oerhört mycket nu och ofattbara uppoffringar och insatser avlöser varandra. Läs vad det egentligen står här om hur man tar ut räddningspersonal; ”Äldre män, med familjer och barn, ersätter de yngre för även om de utsätts för höga strålningshalter beräknas de hinna dö en naturlig död innan cancern utvecklas.” Så ofattbart att jag avslutar med nått enklare;

Jag har fått kritik för att jag varit för personlig. I bloggen. Okey men då ska ni se när jag blir personlig, helt ärlig och skriver om vad jag vet, och vad jag egentligen tycker om det. Och det. Men, det går inte. Inte i en Blogg av den här karaktären och inte mot/med mitt jobb. I vissa frågor. Sen är detta min Blogg, alltså Peters, och ”jag är som jag är för jag har blivit vad jag varit” men, lär mig fortfarande. Det känns skönt och ger hopp. Även för kritiker kanske, för jag uppskattar kritik eller som jag hellre ser det, om jag riktigt ska uppskatta den; feedback. Oavsett positiv eller negativ för så länge den är saklig och påverkbar är den bra. För ens egen, gruppen, organisationens eller vad som helst, i utveckling. Vill man kan man alltid ta till sig något av feedback och vill då alla det, egentligen? Nä. http://www.youtube.com/watch?v=FT3Dy0yfMq8 Nationalteatern – ”Men Bara Om Min Älskade Väntar”, och någon skrev; ”både vemodig och lycklig på samma gång när man hör den här”, och så är det nog.

Sen vill inte jag bli den jag var igår utan den jag kan bli imorgon. Det gäller Brandmännens Riksförbund med. Stagnation och ”bara förvaltning” är enligt mig och vår uppfattning lika med ”sotdöden”. Sotdöd betydde ju att någon dog av svaghet, oftast i samband med hög ålder och enligt Nordisk mytologi kom man då till Hel medan de som dog i strid kom till Valhall. I Valhall ”lekte” man och återuppstod varje dag, och varje kväll var det fest och man åt av grisen Särimner och drack från geten Heidrun. Mjöd.
Känns som jag skulle kunna stå ut med det. Också.

Så mycket att göra men så lite tid känns det just nu men det som görs är kul, utvecklande och kommer ge resultat. Men, ikväll är det snabbt tillbaka till Gävle som gäller för att bevista en spelning med Håkan Hellström. Gefle Dagblads reporter frågade honom om minnen från Gävle och svaret blev; ”- Jag har rätt många minnen från Gävle. Efter en spelning bar publiken av bandet av scenen, vill jag minnas. Sen hamnade Stefan (en av bandmedlemmarna), i slagsmål.” Okey..vi får se, och om han omvänder mig för jag är egentligen ingen fan. Snarare tvärs om, men för den delen har jag inte burit någon av scenen, eller blivit avburen. Än. Fredagsmys på er. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar