onsdag 9 mars 2011

Missnöje över löner i poliskåren


Missnöje över löner i poliskåren - - Senaste Nytt - Piteå-Tidningen - och lite som "ett brev på posten" kom det idag, en artikel om det jag skrev igår. Löner. Men..inte om brandmännen utan om poliserna och hur är relationen mot lönenerna för respektive skrå? Och så lägger vi till ambulansen så har vi hela blåljusfamiljen och jodå, jag vet, det ser inte bra ut....för brandmannen. På vissa ställen så uselt faktiskt att man inte gärna berättar.

Vi har ju inga bussar där vi bor så vi är så illa tvungna att köra, säger glesbygdsbon och sneglar bort mot skylten där det står att 95 oktan kostar 14:28 kronor litern. Då var det "rekordet" slaget. Jo alla vet att det är oroligt i arabvärlden men det finns fler och mer parametrar i detta med priser. Och hur de slår. Olika. Det finns inget alternativ till bilen för många. Men för mig, om jag skyndar mig nu, nästan nyss, mot tåget. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar