fredag 3 september 2010

Olagliga ambulansfärder


Sjukvårdspartiets olagliga ambulansfärder - Val 2010 - www.st.nu

Och så har det hänt igen; Bloggen var först :-)
Den 9:e augusti skrev jag om att använda ett utryckningsfordon, en ambulans, i valkampanjen. http://brf-peter.blogspot.com/2010/08/blaljus-i-valkampanjen.html Citat mig själv; ...jag är mest intresserad av hur de gör det. De åker runt med en ambulans märkt sjukvårdspartiet och med blåljusen kvar. Jag tycker inte om det då jag tycker blåljusfordon strikt skall vara utryckningsfordon och inget annat…

Uppenbarligen har någon mer reagerat och kollat lite vidare och vad händer? Nämnda ambulans var enligt Trafikverket och Sundsvallspolisen både avställd och oförsäkrad sedan i februari. Nästa fråga är och blir hur den är registrerad. Som utryckningsfordon, läs blåljusen igen, borde det enligt regelverken egentligen vara omöjligt att ett parti kan hyra och bruka den. Sen har några lustigkurrar direkt tagit upp denna tråd och menar att fler partier i Västernorrlands Landsting borde ha blåljus då sjukvården är så pass dålig att man måste agera akut…
Hmm.. jag har lite kontakter på brandbilar är det någon som vet något parti som behöver en i den kommunala sfären? Nej visst ja, det går ju inte lagligt att genomföra var det..

En annan variant är att använda ambulansen som taxi och egentligen inget nytt fenomen men här har man absolut gått över gränsen.
Använde ambulanssom taxi - polisanmäls - Norrköping Nyheter - Lokala nyheter - Norrköpings Tidningar
Jag har en hel del andra varianter kvar och sitter och ruvar på en brandbilsdito jag snubblade över efter ett tips om, inspelat och utlagt på nätet, men den håller jag.. hemlig. Att det ska vara så svårt ibland att tänka sig för före och under så man slipper efter.

Nu bär det av till Stockholm för ännu en mötes-helg och det är mycket nu. Mycket kul och många otroligt bra möten och vi är inne i ett slags flow. Pratar vi flugfiske så vakar det och är torrflugelägen och pratar vi presenter så har vi liksom klurat ut vad det är i paketet. Åhhh vad jag skulle vilja berätta för er, men det går ju inte. Nu. Hehe och Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar