lördag 11 september 2010

En groda..


www.helahalsingland.se

Hasselas deltidare är kvar, men ska krympa i storlek skrivs det. Vi får väl se. Men inte ens som "krymt" finns det pengar att finansiera den fortsätter man bland annat. Däremot finns extrapengar till annat, Helt otroligt skriver jag att både länsstyrelsens och BRF:s överklagan i och om detta inte behandlas av MSB någon gång. De som handlägger ärenden av denna art på MSB måste antingen har otroooooligt mycket att göra, vara underbemannade eller...
Ja vadå?
Skamligt och uppseendeväckande är vad det är.

Inte skamligt men uppseendeväckande kan nästa ämne vara också. Ibland annat Västerbottens-Kuriren, http://vk.se/media/?clipid=7022 har man de senaste dagarna visat en brittisk studie som visar att män som dansar rätt väcker kvinnors intresse. Knepet är en rörlig och kraftfull överkropp. Jag vet av egen erfarenhet att det också kan vara tvärt om. Jag minns en kväll då jag var uppvaktad och dansade så svetten lackade för att sen få klart för mig varför: ”-Vi har så kul när du är på dansgolvet för du har en stil som påminner om en groda i en mixer.” ”Talang” kan alltså vara olika saker och jag tror det är mer viljan och att våga som räknas.

Annars är det naturgas och en explosion i USA som det mest skrivs om på brandfronten. Olyckan skedde i San Bruno, San Francisco: Dödfall och många skadade med 53 hus förstörda i en enorm krater med lågor på 2-300 meter. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2010/09/09/BADP1FBJRS.DTL&tsp=1 Sen visade nioårsdagen av 11-septemberattackerna upp ett splittrat USA, med protester för och emot en moské nära Ground Zero. Flera incidenter med Koran-skändning rapporterades men, Pastor Terry Jones försäkrade att hans församling inte skulle sätta planen att bränna Koraner i verket. Vi kommer definitivt inte att bränna Koranen; – Inte i dag, inte någonsin. Undrar vem och vilka och hur det gick till, egentligen, att få honom att fatta?

Nu ska det spikas takpapp, (äntligen), packas och imorgon ger jag SAS en ny chans att göra bättre än i onsdags. Mot central förhandling och möten i bland annat Malmö. I ett Malmö där en 25-årig man under natten mot söndag skjutits med tre till fyra skott - varav två har träffat i buken. Inte ett lugnt dygn numera i Malmö tydligen. Otroligt.. Hade´

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra blogg. Är det ok att länka?

    //Tommy

    SvaraRadera
  2. Absolut och inga problem Tommy, Kollade din och detsamma på dig. Bra blogg, och jag lade upp en länk till dig. / BRF-Peter

    SvaraRadera