söndag 28 november 2010

"Vi letar efter höstacken som vi ska hitta nålen i"


"Vi letar efter höstacken som vi ska hitta nålen i" - Östersund - ltz.se ...var en ny variant på ett gammalt ordspråk som jag lägger på minnet för det gäller en del frågor även inom vårt område. Mycket prat och löften men när man ser efter..

Nu kommer den en hel del "se efter" under vintern och våren inom blåljusbranchen och jag har från "intierade mediakällor" fått lite information under helgen som både roar och o-roar men dagen den.. Och så var det nästan dagens tredje ordspråk. Idag är det första advent. Då testar Brandskyddsföreningen ett nytt grepp i sin kampanj ”Skydda ditt hem – branden tar allt”. Kampanjen genomförs tillsammans med flera av landets räddningstjänster. Genom att skicka ett kedje-sms med en uppmaning om att testa sin brandvarnare hoppas Brandskyddsföreningen på färre bostadsbränder i jul. Det gör jag med. Hoppas. Och recepten ska då vara http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.313142-sa-hejdas-dodsbranderna från i december 2009när ett 30-tal räddningschefer, experter och myndighetsföreträdare som särskilt arbetar med brandskydd träffades med syftet att gemensamt ta ett samlat grepp mot dödsbränderna. Vad har hänt sen dess och har man hittat höstacken och nålarna?

Nu ska det skottas, skottas och skottas och då blir min söndag som lördagen och som fredagen och det skall tydligen vara lika imorgon. Minst. Och jo, dvs nej, snöslungan är fortfarande inte i drift, men det känns som ett lyxproblem, det kunde varit värre, tänk om man haft kommunalt vatten från Östersund eller en chef från... Hade´

2 kommentarer:

  1. -Tack Peter för att du orkar skriva din fantastiska blogg! Den bästa start man kan få på en dag.............. Nu ska jag gå ut och skotta......i Skåne!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Linus :-) och jo, jag har skottat också. Tre gånger bara idag men, slipper imorgon då det ska åkas tåg. Om SJ vill och kan..Antar att snön som kommer imorgon blir kvar åt mig till på onsdag med och kan väl vara bra med träning för man får väl hålla på till i ..april. Passa ryggen :-)// Peter

    SvaraRadera