onsdag 24 november 2010

Kort som räddar liv?


Kort i bil kan rädda liv | Bil | Aftonbladet har man läst en del om och egentligen har detta varit på tapeten länge och funnits i en del varianter och förslag. Vi får se om det lyfter nu då för tanken är bra och allt som underlättar spar ju tid och tidsfaktorn är viktig.

Annars.. så vaknade jag runt 04.30 och konstaterade att jag var mycket svag. Mina näsborrar hade slutat existera, min hals växt igen och man kunde koka ägg i munnen om nu de kokar vid 38.1 så jag är med andra ord mycket sjuk. Ryggen värker också och jag känner av ett knä. Och höger höft. Kanske har jag tandvärk med. Har inte riktigt känt efter där än. När jag ser mig i spegeln tänker jag "gud, vad synd det är om dig, du ser verkligen sjuk ut Bergh". Och så snöar det. Och blåser. Och jag är gräsänkling, läs att det bara är jag som kan skotta.

All denna sjukdom, och dåligt väder, har fått mig att tänka på viktiga saker, saker som verkligen betyder nåt. Mest har jag funderat på...traktorer. Alltså traktorer jag inte har och inte verkar få ”tillstånd” att köpa heller. Sen funderar jag naturligtvis också mer seriöst och då blir och är det över de framställningar, de möten, de artiklar jag skriver om för svensk räddningstjänst just nu. Det har jag tillstånd att göra. Av Förbundsstyrelsen, Förbundsrådet och från gårdagens Strategimöte. Isbjörnsväder ute och krasslig så inne och skrivdag idag alltså. Hade´

1 kommentar:

  1. Det är vetenskapligt bevisat att man bara kan ha ont på ett ställe åt gången. Så jag tror inte ett dugg på alla dina krämpor...;))))Kämpa på och var inte borta för länge för du behövs i denna upp och nedvända värld!

    SvaraRadera