onsdag 10 november 2010

Har vi tid..


I Sverige äger vi i snitt 1,1 klocka per man – i Italien är snittet 9! Talibanerna i Afghanistan har ju gjort processen kort med den västerländska kulturen med orden: "Ni äger klockorna men vi äger tiden" så frågan är kanske hur blir det då i Italien. Efter.. att kolla upp om talibanerna själva är tidsenliga. Jag äger ingen klocka numera sedan jag inte kommit mig för och kommit på att jag är så omgiven av dem att jag faktiskt inte behöver en på armen. Också. I vissa frågor delar jag tänket att det inte är så bråttom, BRF med, vi äger tiden och det går framåt i vårt sätt att se det.

Den 11 -12 november träffas G20-länderna i Söul i Sydkorea, och då finns tillfälle att påverka Sydkorea att förändra sina arbetsrättslagar, skriver den fackliga internationalen IUL. Redan 1996 lovade Sydkorea att reformera sin arbetsrätt så att den överensstämde med ILO:s normer om rätt att organisera sig fackligt och sluta kollektivavtal.

Och i Sverige fungerar det helt enligt ILO:s norm och tanke?

Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar