fredag 20 augusti 2010

Tonåringar krävs på 117 miljoner


Tre killar från Göteborg riskerar att bli skyldiga samhället pengar livet ut då Göteborgs kommun kräver dem på 117 miljoner kronor för att de brände ner Torslandaskolan förra hösten. "En fyllegrej" säger de och menade inte att tända eld på skolan utan ..bara en bil. Beloppet är svindlande, även om man delar det på tre, 39 miljoner. Tänker man i termer avbetalningsplan, (man är ju vuxen och har lärt sig att göra rätt för sig), och att de lever i 60 år till, blir det att betala nästan 55 000 i månaden. Om det inte tillkommer ränta.

Nu blir det ju inte så, oavsett om de blir dömda till just detta för jag antar att skuldsanering etc eller etc kommer in. Men jag hoppas det kommer att svida ändå. För ett presumtivt syfte naturligtvis.
Det skall ”kosta” att helt medvetet och utan skrupler tända på något och det måste bli slut på dessa ”protester” mot samhället. Jag köper inte ”det är synd om och man måste förstå att” för detta är bara så otroligt dumt. Men, dummast är nog oavsett de som indirekt med ett ständigt förlåtande och överslätande faktiskt tillåter det. Våga säga NEJ nu får det vara nog, tycker jag, och det, det gör Göteborgs Kommun nu. Bra Göteborg! Det kommer bli spännande att följa debatten, domslutet och sen hur och av vem/vilka detta kommer regleras. Jag har en aning och en känsla, tyvärr, lägger jag till.

Sen borde det varit lugnt i Stockholm, på bilbränder och annat otyg, utanför Råsundaområdet och där AIK supportrarna varit. AIK och Levski Sofia från Bulgarien spelade oavgjort och då blev det våldsamt upplopp. Herregud man tror inte det är sant att ett lag lyckats få så många ligister i samma klack. Kan det vara samma typ av ligister och fenomen som gör att bilar och skolor brinner? Stackars AIK oavsett och jag har då sett min sista match med dem för lång tid och antar att flera tänker lika. Varför utsätta sig för något obehagligt om man inte måste? På ren svenska; Tack så mycket Skitungar, ni tänkte inte på det. Alls eller heller och varför inte och vilka drabbar det? Er klubb. På bilden till detta inlägg är huliganklacken fotad just innan de kastar sten och tänder på bilen. Nu mot nått helt annat. Ett litet nätt och lugnt fackligt tvisteärende och åter på mammas gata. Det är skönt det. Skönt är också att det är fredag och en hel hlg med spikande ligger framför en. Eller inte. Trevlig helg på er och hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar