tisdag 17 augusti 2010

Räddningsledare i hetluften


Per Ringqvist - räddningsledare ständigt i hetluften - Gävle - www.gd.se och vad brukar man skriva; kommer ni ihåg var ni läste det först? Här var det ju;
http://brf-peter.blogspot.com/2010/04/extra-allt.html
Den 9:e April. Åter är BRF före. Hehe..

Antalet parkeringsböter har ökat med 25 procent på två år skriver SKL http://www.skl.se/web/Antalet_parkeringsboter_har_okat_med_25_procent_pa_tva_ar.aspx och ... det har blivit dyrare, antalet parkeringsövervakare i kommunerna har ökat och sammanlagt har kommunerna ökat sina intäkter för parkeringsavgifter och felparkeringsböter med cirka 20 procent mellan 2007 och 2009. Från ca 1,4 till 1,7 miljarder kronor. Stockholms stad står för 90 procent av den ökningen. Undrar om mannen på inläggets bild på något sätt har med detta att göra och jag fick bilden ”över” från förra parkeringsbotsinlägget. Det om bötfällda utryckningsfordon. Sen att regeringen bestämt att det högsta felparkeringsbelopp som får tas ut är 1000 kronor hade jag ingen aning om. Däremot visste jag att staten tar in moms på ”boten”.

Man lär sig nått varje dag men var tog det “kommunala självbestämmandet” vägen här då? Är kommunerna inte mogna att hantera detta giiiiigantiska spörsmål utan bara mindre frågor som hur mycket räddningstjänst man behöver vs sin hotbild tex.
Vad vet jag och vem bryr sig så länge inte vindrutetorkarna fått påhälsning. Om parkerinsboten. Nu ska jag ut och ”hälsa på” svensk räddningstjänst så …mot tåget. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar