onsdag 4 augusti 2010

Signaturen Stso


Ett mycket kritiserat och i stora delar ”sjukt” socialt digitalt media är Flashback. Men det finns fördelar om man sovrar och struntar i det rasistiska, det sexistiska, det extrema och det omogna. Naturligtvis finns en hel del avarter bland 423 994 medlemmar och många är unga och uppenbart yngre än de 18 år man måste vara för att få delta i forumet. (Det syns att det är sommarlov.)

Det är ständigt, minst, cirka 20 000 medlemmar ”online” vilket gör att frågor och händelser snabbt, extremt snabbt, debatteras och spekuleras och ofta finner man ”svar”. Ett exempel; sonen som kör taxi extra fick inte upp luckan till tanklocket vid macken, han skickade en fråga från mobilen till Flashback,förenklat ungefär; -Var är tanklocksknappen på en.., och fick svar inom en minut. Stort som smått alltså men en varning, mycket strunt och..elände.

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag nyss fick ett tips om en brandman som svarar på frågor på FB. https://www.flashback.org/t1258009 Han/hon, men troligen en han, om man läser svaren, hade 6 079 visningar under mindre än ett dygn, !!, och han har nyss börjat. Nu verkar han vara en bra förebild för yrket och svaren är bra, mycket bra och jag kommer följa detta.
Det är svårt att hålla fanan högt när man får skit och påhopp och att samtidigt skriva så att man gör sig förstådd. Alltså rätt ton och skrift i rätt media för här handlar det inte om bra svenska och byråkratiska fraser men, det fixar han, galant. Och med glimt. Signaturen är Stso och då jag inte är medlem vet jag inte mer utan får upp detta då jag försöker skicka ett meddelande till honom; Du är inte inloggad eller också har du inte behörighet att se den här sidan.

Nu tänker jag inte heller bli medlem här men om Stso läser detta eller någon vet vem han är så ge gärna honom mina komplimanger för ett bra initiativ och ett gott jobb. Så ska de unga informeras, också, kolla bilden bara, och det är så bra att han måste bara vara BRF:are. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar