söndag 29 augusti 2010

Sluta dalta med arbetarklassen


Sluta dalta med arbetarklassen läste jag samtidigt som jag borstade tänderna nyss. Det blev en del dregglande i negativ och praktisk bemärkelse innan jag insåg vad det var. Ett ganska skicklig satiriskt inlägg som jag läste om ett par gånger. Efter jag sköljt, och svalt..

Om något, i princip vad som helst, går snett, vad gör man då? Jo ringer brandkåren. Här är ett litet udda inslag..:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7687479.ab
Tre kvinnor fastnade innanför ett elstängsel efter en ballongtur på fredagskvällen. ”– De landade på en stor gräsyta. Men efter att ha släppt av några personer upptäckte de att de hamnat innanför ett elektrifierat staket”, säger Lars-Åke Stevelind, stabsbefäl vid räddningscentralen i Stockholms län. Området är inhägnat eftersom det finns ett ställverk där. När de skulle lyfta ballongen och flyga ut igen ville tre kvinnor inte kliva i korgen. ”– De vågade inte. De var rädda att korgen skulle ta i staketet.”
Eftersom räddningstjänsten varken fick tag i bolaget som äger området eller väktarfirman fick brandkåren rycka ut med en hävare som kunde plocka ut de nödställda.

Har ni sett en eldtromb någongång? http://www.clipsyndicate.com/video/play/1661003 Jag såg några mindre för många år sedan då ett sågverk brann och hur brädor bara lyfte 20-talet meter för att tappa kraft och komma ned som i ett slags..regn. I filen var det nått annat. Mycket annat, och annat är väl vad jag ska göra nu. Och nu skulle man haft lite brädregn för det ska spikas. Om det inte börjar regna och det ser "tungt ut" idag. Hade´ på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar