måndag 9 augusti 2010

Blåljus i valkampanjen


Sjukvårdspartiet övertygat om maktskifte i landstinget - Val 2010 - www.st.nu skriver Sundsvalls Tidning men jag är mest intresserad av hur de gör det. De åker runt med en ambulans märkt sjukvårdspartiet och med blåljusen kvar. Jag tycker inte om det då jag tycker blåljusfordon strikt skall vara utryckningsfordon och inget annat för att behålla respekten och uppmärksamheten för dessa fordon. PR-mässigt är det säkert bra men tänk tanken längre..

http://www.skanskan.se/article/20100808/SJOBO/708079904/1057/*/narvaro-vacker-stationer-till-liv är däremot en bra ide och det är inte bara allmänheten som vill träffa sin ledning. Nu menar jag inte att man har problem med det i Sydöstra Skånes räddningstjänstförbund, Sörf, för det har jag inte en aning om, men generellt är det bra med tillgänglighet. Förbund och allt större områden gör detta svårare så detta var ett bra initiativ och det är bara att hoppas att flera tar efter.

Dagens teknik medger mycket och jag känner chefer som inte ens har något eget fast kontor längre utan delar lokaler med andra. Om det är att gå för långt vet jag inte men de, påstår att det funkar bra. "-Jag är ju mest ute och reser eller på möten och det stod mestadels tomt ändå", säger en av dem. Jag är tveksam för det är inte lätt att vara chef, heller, och någonstans bör man kanske vara rotat och vara sig i sitt.

Nu vidare i och mot dagens vedemödor där krånglande datauppkopplingar, överfulla mailkorgar, sortering och planering står för agendan. Fixa datariet först kanske och jag har en ide om var felet finns..Under datorn. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar