söndag 18 april 2010

"Tuffingar"


Det finns en gammal liknelse som säger att; ”stoppar man ner en groda i kokande vatten så hoppar den ut, men stoppar man ner den i kallt vatten som man sedan sakta värmer upp så sitter den kvar till den blir kokt”.
För räddningstjänstens del innebär denna liknelse att små gradvisa förändringar accepteras var och en eftersom de trots allt inte påverkar så mycket, men tittar man på summan av alla dessa små förändringar så kan dom resultera i ett s.k. ”förmågeglapp” vilket en vettig politiker aldrig skulle besluta om... Direkt.

Jag hade ett klipp från SVT:s Reportrarna 1998 nyss i ett av inläggen och vi skrev i BRF:s tidning SFF nyss om Attunda. Det är tolv år mellan !! och samma frågor beskrivs, omorganisation och neddragningar. Trollen hoppade fram och tyckte jag skulle skriva om brandmän men det är ju just de som fått gå hem. Inte trollen, de lever kvar, men de är inte heller brandmän.
Jo jag vet nu :-)) och hur och vem/vilka som skickar mail till mig och kallar mig olika namn på "framstjärten", bland annat, ska jag berätta sen. Kanske. Tack IT-Lasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar