fredag 23 april 2010

Kommentarer från O-troll biter


En kommentar i en blogg från räddningstjänsten i Malmö väckte lite uppmärksamhet från ett antal bloggläsare och jag har då fått en del tips om just detta: karre on 2010/04/22 at 21:48 Nästan en månad utan någonting nytt att förtälja. Eller…vad har hänt ? Regeringen fullkomligt överöser MSB med nya uppdrag, direktiv och krav på förändringar som ju indirekt också är en bakläxa för räddningstjänsterna. I alla fall de större. LSO har nu funnits i mer än sex år och har någon sett en förbättring. Var tog dirigenten vägen ? Försvann han i orkesterdiket?

Karre är en välkänd profil i ”dessa brandkretsar” och har under många år drivit företaget Informationsbolaget, http://www.informationsbolaget.se/, som mer än i 20 år arbetat med informations- och utbildningsmaterial om brandskydd, säkerhet och trygghet på arbetsplatser. Moderator på mässor, debattör och inte minst en entreprenör. Kommer att bli intressant om Karre har något mer i bakfickan och ett tänk, han har ofta det, och om då det stämmer överens med mitt. Början, kursivt ovan, verkar mer än lovande.

Go for it Karre och från nu är du min vän! Också. Det blir så när själar möts i samma tanke. Jo jag markerade Malmö med kursiv text också och det har att göra med de andra kommunernas delaktighet, bland annat, och det skydd som alltfler ifrågasätter i detta förbund. Skydd är också lika med internskydd och det finns en del väntan på Arbetsmiljöverket mfl. Jag vet inte till 100:a procent men får en hel del ”tips”, återigen och under en ganska lång tid bakåt, och vi får väl anledning att komma tillbaka i och om detta. Antar jag.
Tillbaka till fredagsmyset..

3 kommentarer:

  1. Kul detta och var tog Räddningstjänst vägen? Hon dyker nog upp snart i ny skepnad. Visste ni förresten att Räddningstjänsten Syd dragit ner den operativa styrkan med ca 27 man, hel och deltid, sen förbundet bildades 2006. Den administrativa delen har dock inte sett den 20% iga besparing som man lovade i inledningsskedet av förbundsbildningen. Det är inga siffror man visar officiellt det inte...

    SvaraRadera
  2. Karre kanske är Räddningstjänst??? fast då spricker ju din teori om att jag är en hon! Här är jag i alla fall, jag finns fortfarande och spegeln säger inte att jag har ändrat skepnad. Men fortsätt du att spekulera, det är bara roande.
    Ja, syd har varit överdimensionerade kanske?

    SvaraRadera
  3. Brandchefen kanske är upptagen med att förändra och förbättra så att han inte hinner med att informera. Då borde det ju vara på sin plats med att utöka administrationen med en informatör så att han får ut organisationens budskap! Nä just det ja, han sitter antagligen på sitt kontor och väntar på larm...

    SvaraRadera