måndag 5 april 2010

Det här är inget bra...


Polisen mobiliserar nu för att möta den ökade risken för våld i Landskrona. Sedan den mordmisstänkte ”parkeringsmördarens” 23-åringa identitet läckt ut kryllar internet av direkta hot och rasistiska kommentarer. Visst finns det brister i Sveriges invandringspolitik men om man läser lite i medias kommentarsfält så blir man mörkrädd. Vad är det för människor som hoppas på upplopp och att "blod ska flyta"? Jag tycker att det låter som ganska primitiva åsikter. Vi måste bli bättre på att reglera invandringen och ta tillvara på arbetskraften som kommer.
Att nå dit gör vi inte med våld.

Det är dags att skilja gott från ont så att människor som invandrar eller flyr hit med goda avsikter slipper bli kallade för saker de inte vill eller önskar! Att generalisera och dra alla invandrare över en kam är ren rasism och jag är jävligt trött på att behöva höra hur mina vänner med utländskt påbrå blir oskyldigt påhoppade och beskyllda för att vara kriminella socialfall eller ännu värre.

Alla förlorar på det här och jag är jätteorolig över vad som håller på att hända i Landskrona. Jag hoppas jag har fel men den aggressivitet som uppvisas nu skrämmer mig och det är redan tragiskt nog det som hände och naturligtvis tänker jag på det äldre paret. Gärningsmannen får inte ens en tanke.

Vi måste samarbeta för att skydda samhället från våld.
Jag blir upprörd när våldsbenägna människor, oavsett kulturer, kan bete sig som svin och sen kräver respekt och hänsyn. För sig själva. Döm den som ska dömas oavsett om han eller hon hade "betong i sandlådan, trasiga leksaker eller hörde bombkrevader i sin uppväxt" för det ger inte någon exklusiv rätt att ta ut sin frustration på oskyldiga människor och gör nu inte martyr av idioten också. Det är respekt, för alla, och ska det vara så svårt egentligen? Nä, men här vill uppenbarligen olika krafter i "pöbelhop" annat medan politiken mesar och indirekt gynnar och föder en stämning som kanske snart blir en "svensk kristallnatt". Hoppas jag har fel men jag är klart orolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar