fredag 30 april 2010

Flugfiskepremiär


Idag är det Valborgsmässoafton. ”Klicka här för att se var det brinner närmast dig. Tipsa oss om din majbrasa så att listan blir komplett” skriver tidningarna. Inom räddningstjänsten vet man att den kompletta listan kommer första maj och då innehåller alla bränder, även de otippade och vårdslösa. Snälla, ta det lite lugnt!

Management enligt aposteln är: ”En varm budbärare som talade med oss istället för till oss skulle kunna få berget att komma till Muhammed. Berg är till för att flyttas..” så själv åker jag, Bergh, och fiskar för idag börjar min flugfiskesäsong. YES!! Jag har hittat en fluga som kommer göra mig, min familj, mina vänner och kanske, alla jag känner, fullständigt less på att äta ädelfisk. Visserligen en torrfluga och ”de” vill ju inte vaka riktigt än men när de ser den här..Oj och hehe i kvadrat. Jag har noga dolt detta för mina fiskekompisar men tänker vara så snäll att de som vanligt får fisk, av mig, att visa upp hemma. Man är väl omtänksam och jag har minutiöst skrivbordsplanerat detta så det kan ju inte slå fel. Men om, egentligen otänkbart men, man är ju van att riskplanera, så har jag ett reserv-överlevnads-kitt innehållande bland annat falukorv. Korv är gott det med.

Hörs, och nu ska jag kasta mig i bilen och åka till de stora fiskarna med de stora fiskarna, alltså de som är bakom spöna och inte flötet, och de tutar ivrigare och ivrigare redan på gården.. För att få spö, de skulle bara se min nya fluga och åhh, vad jag har längtat.
Hoppas nu bara allt är med; datorn, mobilen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar