torsdag 8 april 2010

Brandförsvaret tål inte neddragning


Brandförsvaret tål ingen neddragning - titel - Debatt - Upsala Nya Tidning är en utmärkt artikel av BRF:s Mikael Kalldin i Uppsala.

I samma tidning kan man läsa om Centerns löfte till deltidskårerna, ni ska INTE läggas ned detta är en ickefråga:
Brandstationer läggs inte ned! - titel - Debatt - Upsala Nya Tidning

och nu väntar vi bara på att något parti ska säga samma sak om heltiden i Uppsala. BRF är ett branchförbund och läste jag "som politiker" Mickes artikel skulle jag skynda mig innan något annat parti tog detta vallöfte till sig. Vi stödjer dem som stödjer oss och det är så när man inte behöver ta hänsyn till färgerna utan "bara" frågorna. Hehe.. Bra jobbat på er i Uppsala och politiken verkar ha fått upp ögonen. Nu får vi se om det gäller i Malmö med, där Malmö stad, som Uppsala, räknar med ett överskott på 274 miljoner kronor. Nu är man ju ett förbund men man har behoven.
Sägs det, men från andra håll än ledningens.

En annan ledning, nu polisledningen i Skåne har tillsammans med facket värdegrundsproblem. Nu åt andra hållet än tidigare då man inte längre vågar prata och skriva utan att riskera att bli anmälda. Av kollegorna. http://sydsvenskan.se/malmo/article644629/Ny-vardegrund-skapar-poliskritik.html och jag har reseproblem då jag ska till ställen inte ens SJ och Eniro riktigt vet vart ligger.

Det här är kul och en förmån i mitt jobb, ena dagen tunnelbana och höga hus och den andra knappt buss och tomma hus. Ett slags mångfald det med och det riktigt intressanta är att bekymren är mer lika än olika.
Om man ser kopplingarna mellan storstad och glesbygd och branschen synergerar de eller för att använda storbyråkraternas senaste modeord lite slarvigt, man ser en tydlig stigmatisering i och av branschen och varifrån den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar