tisdag 21 december 2010

Tunnelseende


Facket: Brister i säkerheten i tunnelbanan | Nyheter | Aftonbladet visar en undersökning som fackförbundet Seko presenterade på måndagen.

Är jag förvånad? Jag tycker ju inte riktigt om SL. Eller min nya Mac. Eller den krånglande I-Phonen. Men mest eller minst av allt just nu SJ. (08:12 beräknas 09:50) Nej förresten. Minst/mest av allt tycker jag inte om snön för tillfället och den som ställt snökanonen utanför min dörr, vill du vara så vänlig att flytta den eller låna ut pistmaskinen också? Nu finns ju en direkt koppling mellan spårbunden trafik och snö. Det vet vi ju allihopa. Ja förutom SJ då.

Tillbaka till ..spåret, i inlägget, och vilken beredskap har Storstockholms brandförsvar för en tunnelbaneolycka och vilka resurser kommer att krävas och varifrån tar man dem och finns planverken och fungerar de mer än på papperet? Många frågor och ni har säkert svaren och ni har min mailadress. Samma frågor gäller ju alla räddningstjänster som har "tågtunnlar" och det är några fler än man tror. Faktiskt.

Slutligen och äntligen, tänkte jag när jag nyss såg de lokala nyheterna, klarar man en sändning utan strul och fel. Då avslutar programledaren morgonsändningen med att hälsa oss alla Gävleborgare en god kväll. Sen har SMHI utfärdat en klass 1-varning för hela Gävleborgs län och längs kusten ska det tydligen bli värst, så visst, det blir nog en god dag och sen kväll med. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar