måndag 18 oktober 2010

Vardag..igen


Receptionen blev helt utbränd på ortopeden i Malmö i helgen och Peter Martinsson vakthavande befäl vid polisens länskommunikationscentral säger;
– ”Eftersom vi har hittat både tändstickor och tändvätska vid eldhärden tror vi att branden är anlagd.” Elden bröt ut i en tom barnvagn men gudskelov skadades ingen. Inatt blev en skåpbil utbränd i Rosengård.
Det mesta är som ”vanligt” när man återkommer efter fiskeresan således.

Idag är det lite valanalys och struktureringsarbete innan kvällsmöten i Hufudstaden då Sverige har gjort sina val, och politikerna har tagit plats i mandaten. Vad sa politikerna före valet om hur de vill göra under den närmaste fyraårsperioden? Ett par telemöten och lite förflyttningar skall klämmas in också. Och mellan och i det kommer jag nog vara lite fånigt leende när jag inte kan släppa fisket riktigt mentalt och det kanske är tur det. Härligt med ny energi men tråkigt fisken som fått betala priset. Tur man inte är militant vegan för jag tror inte jag skulle uppnått samma mentala tillfredsställelse på en morotsjakt. Och vad nappar de på då? Andra morötter? Jag vet inte och detta är nog en av många frågor jag inte vill ha svar på så..
jag drar ut på stan, istället. Hade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar