söndag 1 maj 2011

Fiskelycka


”Vad är väl en bal på slottet”; och vill man in kommer man in: http://mvt.se/nyheter/vadstena/1.1181941-brandkaren-blev-utelast-fran-slottet Det visar brandmännen i Vadstena och tar till lite klätterövningar när man blivit utelåste från just slottet. Lite svårare hade det blivit för kollegorna i Motala som samma tidning skriver om; http://mvt.se/nyheter/motala/1.1177326-manen-orsakade-brandlarm En stor, fin fullmåne låg på något sätt så att det såg ut som en skogsbrand och gav ett stort larm. Jag strävar inte efter något slott och har liksom kommit över balerna. Fullmåne betyder kallt väder och man kan vara romantisk och finna lycka på andra sätt.

Fiske för mig är lycka. Fiskekamraterna likaså och så tycker jag om god mat och ett bra vin och kanske en liten avec i brasans sken under historieberättande och problemfri miljö utan måsten. Måste blogga tex som prioriterades ned men, man måste inte få den första, den största eller flest fiskar och jakten efter lycka är ju en jakt som pågår hela livet. Om jag då tagit alla dessa fisketroféer redan nu, (i så pass ung ålder..), vad hade jag haft kvar att drömma om och hur hade min fiskelyckojakt sett ut? Hade jag varit tvungen att sälja min fiskeutrustning för att börja om som flötmetare eller hur hade det blivit, egentligen. Jag vågade inte chansa utan gick lite på halvfart så jag skulle slippa "få den största" och hade fullt sjå att i sista ögonblicket dra undan flugan för fiskebumlingarna men..det fick jag ändå. Hehe. Kolla bilden på stor-fulingen som nu är tillbaka i vattnet. Släppt, och väntar på mig till nästa gång, för; jag har en ny plan så nu gäller det bara att samla gänget för nästa tur. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar