torsdag 12 maj 2011

MSB och utbildningar


MSB ska se över alla anslagsutbildningar. http://www.tjugofyra7.se/msb/Avdelningar/Utbildning/Oversyn-av-MSBs-utbildningar/ – I första rummet fokuserar vi på SMO-utbildningen, säger projektledaren Thomas K Nilsson. Senast 31 december ska översynen redovisas. Utbildningarna i räddningsinsats, räddningsledare och tillsyn ska också ses över, men SMO-utbildningen är prioriterad och de övriga kan komma i ett senare skede. - Äntligen, säger jag men är tyvärr lite luttrad. Jag vill gärna se lite mer och hur man tänkt och vad man anser om de lokala ”konkurerande utbildningarna” gällande intag, studieplaner, mål och kvalitetssäkring innan jag ropar halleluja. Bra början dock.

En annan början är min resa till London som startar nu. Jag är så noga med att komma i tid och fram att jag tar bilen istället för tåget till Arlanda.. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar