tisdag 26 april 2011

Tjernobyl


I dag den 26 april har precis 25 år gått sen kärnkraftskatastrofen i Tjernobyl. Den 10:e augusti skrev jag om brandmännen där http://brf-peter.blogspot.com/2010/08/tjernobyl.html och sedan dess har det blivit fyra inlägg om Japan och Fukushimas kärnkraftverk i relaterade inlägg. Är jag för eller mot kärnkraft kan man undra? Det undrar jag med. Jag har inte kompetensen själv att egentligen veta och förstå utan faller för känslor och intryck men visst ville jag gärna få bort detta elände som skadar utan att synas, bara det, att inte se vad man skall vara rädd för, men, vad finns för alternativ? Inga som räcker för tillfället sägs det och jag vill gärna ha ”ström till min dator” och att andra mindre bemedlade också ska kunna få det. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar