torsdag 14 april 2011

En liten betraktelse om nollvisioner


Tjugofyra7 - En liten betraktelse om nollvisioner Jag fick ett tips om ett bra inlägg om nollvisionsarbete. Det var det. Länken leder till tipset och inlägget står för sig själv. ..."i brist på egna nya idéer är det alltså en sedan länge accepterad terapiform att påminna om att det var minst lika bra förr och att höga och kloka tankar tänktes även då.... " Hehe och det är stor.. komik tycker jag. Också. Känner någon mer än jag igen sig? Här uttalar sig samme "kille" om politikers kunskap inom detta område: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/politiker-vet-for-lite-om-olyckor_1475281.svd från 2008 men lika aktuellt idag. Tycker jag om att lösa det han skriver är ungefär som är påven katolik?

Jag skrev igår att jag åkt söderut. Tyskland, Spanien, Egypten, Bali eller Sydafrika?
Nä jag är i Göteborg. Men, kolla denna ”lustiga” engångssläckare från Japan. Ungefär 20 cm hög, väger ett kg och godkänd av deras Fire Equipment Inspection Institute. Upptäckte den på samma sida som jag läste om att man tagit robottraktorer och robotlastbilar till hjälp vid saneringen av de havererade kärnkraftverken. Snacka om ytterligheter. http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3148410.ece

Nu blir det en promenad, sen tåg, bil, möte, bil, buss, tåg, möte, tåg, bil och jag är hemma. Varför känns planen lite sådär, kan det vara att SJ är inblandad tre gånger? Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar