onsdag 20 april 2011

”Jag behöver en ambulans, snälla”


”Jag behöver en ambulans, snälla” - DN.SE och vad säger man?

Att det "bara" är en operatör, nu avskedad, är en enkel och lättsåld förklaring men inte så lättsåld att jag eller någon, som vet hur det fungerar, egentligen, köper den. Här är den yttersta konsekvensen av vad egentligen vi hanterar inom blåljussfären. Och att de länkar i de kedjor som finns runt om måste fungera. De agerar på direktiv från beställaren, här landstinget, och det är lätt att inte se konsekvenser av det när man inte förstår, vad det egentligen innebär, i de olika beslut man tar.
Ytterst, för någon i nöd. Här är det konkret och tyvärr oreparabelt.

Jag skrev imorse innan "detaljerna" kommit ut i detta: Felaktiga bedömningar och där det finns en medicinsk risk, kan hamna och hamnar under Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd och det finns en skyldighet att själv anmäla fall som är tveksamma, enligt en så kallad Lex Mariaanmälning men det känns för enkelt, för banalt, för lindrigt och:
"Bland det värsta jag läst på väldigt länge", kommenterade någon på DN.
Jag bara håller med. Kan någon göra något annat? Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar