onsdag 13 april 2011

Lön?


Mer pengar till den som jobbar - DN.SE och så har man jämfört ett vårdbiträde med en läkare. 23 200 mot 60 300 kronor. Nu råkar jag veta vad både vårdbiträdet och läkaren tjänar, generellt, och bägge summorna är för höga. Bägge för brandmän med beroende på var man tittar och så såg jag en kommentar: "Jag reagerar bara på att ett vårdbiträde får så högt som 23.200 i lön. Är det normalt? Jag har jobbat 5 år som brevbärare och får 20.000." Kommentar till den kommentaren är att du skall vara glad att du inte är en brandman som jobbat 25 år då har du visserligen lite mer, men mindre, än dig själv om 20 år..eller hur det blir. :-)

Appropå pengar och temat "slippa betala":
Jag har ju ”ondat” en del över elpriserna. Här är en intressant artikel om detta: http://www.e24.se/analys/mycket-att-lara-av-den-amerikanska-elkrisen_2738405.e24 Kolla även E24;as granskningsruta till höger om artikeln. Vi är ju inte först och förhoppningsvis blir vi inte sist att få xxxxx ur vagnen så det blir lite verkstad. Anskrämligt är det ord som kommer för mig och synonymer till det är: mycket ful, frånstötande, avskräckande, ohygglig, motbjudande, otäck, hemsk, rälig, gräslig, vämjelig. Här har samma sajt ett tips: http://www.e24.se/pengar24/din-ekonomi/el-och-varme/sa-pressar-de-elpriset-med-upp-till-35-procent_2730833.e24 och 15 000 brandmän, kan det vara nått?

Oavsett så är det lite bråttom nu för nu fungerar tågen igen och jag ska med. Igår missade jag men det gjorde ju mindre tyckte någon för jag var ju bara på väg...hem.
Nu är jag på väg söderut några dagar. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar