torsdag 24 februari 2011

Dyrt..?


www.helahalsingland.se och i en kommentar. "Hade en "brandskyddsförsäljare" för något år sedan som sade sig sålt i över 10 år, han ville in i huset för att titta på utrustningen, de fick han inte och jag gjorde klart att jag hade den utrustning som behövdes då blev han otrevlig hotade med att brandförsvaret som han hade kontakt med skulle komma inom några dagar istället, ja tack sa jag och gjorde klart för "dörrknackaren" att han inte hade något på vår tomt att göra, han åkte efter protester och ansåg att han hade rätt att "besiktiga" brandutrustning! Ingen från "brandförsvaret" kom! Sparka ut avvisa dörrknackarna omgående och köp aldrig något av dom aldrig aldrig!Hur ska en gammal eller svag människa kunna säga nej till en sådan "buse"?
Hotade med brandförsvaret..?!

Annars var gårdagseftermiddagen inte kul och har ni 758 kronor över finns det mycket roligare saker att göra än att dra ut en tand. Jag är rädd för tandläkare, ormar och hustrun och gudskelov är det för kallt för ormarna men två av tre… och ont gjorde det. Länge.

Appropå kallt så i Aftonbladet svarade drygt 70 000 läsare på frågan om politikernas löften om billigare el och resultatet är nedslående. 93 procent av dem tror inte på deras löften om en bättre elmarknad. Antar att de sista 7% är politiker för det känns lite uppgivet i denna fråga. Folket vs rikspolitiken. Här är en länk som rör just detta: http://allehanda.se/opinion/ordetfritt/1.2779563-elen-80-procent-dyrare-i-sverige-pa-10-ar och jag skulle kunna lägga ut 25 länkar till efter 2 minuters sökande. En fråga som engagerar och där man gått fel tycker jag.

Däremot går man rätt i Älmhult då Polisen, räddningstjänsten och ambulansen flyttar ihop i ett ”blåljushus” och det finns mycket att vinna med det tycker jag och som sägs i artikeln; de informella mötena ska man inte underskatta. http://www.smp.se/nyheter/almhult/gront-ljus-for-blaljushus(2290580).gm Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar