lördag 25 juni 2011

Lite trött idag?


”Oknäppta larmställ”, inget rökskydd och någon utan hjälm syntes på en av de bränder jag fått lite tips om imorse och jodå, det var i Sverige. ”Kolla in skyddsmiljön”, skrev tipsaren. Vilken? replikerade jag. Får ta det mer till veckan för nu är det helg hos mig och jag ägnar mig åt lite lugna-efter-midsommar-fest-aktiviteter som att försöka få ihop ”min-måste-se-spel-lista” till kommande veckas Peace ans Lovefestival i Borlänge och läsa musiktidningen NME som säger sig vara ” the world's number one source of music news” . Där har 10 miljoner läsare utsett världens genom tiderna 20 bästa sångare och jag funderar över hur de kan ha…. så fel. Herregud, Michael Jackson etta och vad gör Tina Turner på listan överhuvudtaget och vet ni vem Matt Bellamy är och varför???! Kolla nedan eller på http://www.nme.com/ Jo jag vet att alla tycker olika om musik och det kommer att komma på sin spetts när jag och gubbgänget åker på Festival till veckan och, det är liksom grejjen. De "musikbråken" med mina tondöva omusikaliska kamrater :-)

Jag är inte helt nöjd med hur PoL lagt spelschemat heller, (gnällgubbe), för det krockar en hel del för en övervintrad festivalgubbe som inte rör sig så snabbt och tagit ned de vassa armbågarna och så kan jag inte för mitt liv förstå varför man låter Håkan Hellström få största scenen. Nu. Förr javisst, även om jag inte förstår det, men nu? Och samtidigt med en riktig rock-räv som alltid levererar på scen; Michael Monroe med gästspelande Dregen….
Sånt grunnar jag på; en midsommardag. Hade´
1. Michael Jackson
2. Freddie Mercury
3. Elvis Presley
4. Axl Rose
5. John Lennon
6. David Bowie
7. Robert Plant
8. Paul McCartney
9. Stevie Wonder
10. Aretha Franklin
11. Matt Bellamy
12. Ray Charles
13. Jim Morrison
14. Bob Marley
15. Elton John
16. Kurt Cobain
17. Steven Tyler
18. Mick Jagger
19. Marvin Gaye
20. Tina Turner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar